dimarts, 19 de gener del 2010

"X Concurso Hispanoamericano de Ortografía"

Per segon any el nostre centre ha participat en el certamen d'ortografia per a alumnes d'últim curs de batxillerat organitzat en la seua fase autonòmica per la Conselleria d'Educació, amb l'objectiu de fomentar la millora del nivell del nostre alumnat en ortografia del castellà. Vam celebrar la prova de la fase de centre el dimecres 23 de setembre, amb els resultats següents: FERNANDO BUENO, del batxillerat científic, classificat en primer lloc, i SONIA CUEVA, de l'humanístic, en segon. Així, el nostre millor alumne de 2n en ortografia castellana ens va representar en la prova celebrada el divendres 16 d'octubre a l'IES Lluís Vives de València, on participaven els primers classificats dels centres inscrits. Malgrat no ser el guanyador, Fernando va aconseguir una digníssima qualificació. Aquesta és la seua experiència com a participant en el concurs:
"Realmente, no esperaba que fuera a ser mi examen de ortografía el mejor de los cursos de bachiller y cuando me dieron la noticia de que había sido el de mayor nota me sorprendió gratamente.
Después de unas semanas, en las que el profesorado me informó sobre todos los aspectos concurso, llegó el día de la prueba.
Subimos al tren, era un día bastante lluvioso y nos encaminamos hacia Valencia. Una vez llegamos, pude notar la gran diferencia entre la ciudad donde vivo y la nueva a la que acabábamos de llegar, ya que pese a estar el Instituto donde teníamos que ir cerca de la estación, pude ver la gran multitud de gente y tráfico de una gran capital como Valencia.
Después de una larga espera, en la que tomamos algo en la cantina del instituto, comenzó la prueba. Estaba tranquilo pero con cierta tensión, pues se respiraba un ambiente de cierta seriedad en la biblioteca del instituto “Luís Vives”, lugar donde hicimos el control. Comenzamos con un dictado, luego unas oraciones y finalmente unas palabras; pero a medida que pasaban las pruebas, la dificultad iba aumentando, a pesar de que entre prueba y prueba nos dejaban un periodo de descanso para afrontar todo con más tranquilidad.
Al final, una vez pasaron las pruebas y entregamos el sobre con el examen, nos dieron una hoja con las soluciones, y mientras nos encaminábamos en tren de vuelta a Castellón, fuimos revisando los distintos fallos que había tenido o las palabras que no conocíamos.
Me gustó la experiencia, os la recomiendo."
El lliurament dels premis als alumnes guanyadors en la fase de nostre centre es va dur a terme durant la Jornada Cultural del 23 de desembre.
I no volem acabar sense manifestar el nostre agraïment a les professores Amelia Pérez i Cándida González per la seua col·laboració i el seu interès durant la realització i correcció de la prova.
Enhorabona als guanyadors i gràcies a tots els participants! I a tots els alumnes de 1r us encoragem a preparar-vos per a la prova del curs vinent!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada