dijous, 3 de juny del 2010

Jesús Pérez,un aprendiz de brujo!

Recordaran els nostres lectors que en posts precedents hem publicat aportacions d'un estimat professor del nostre centre que està a punt de concloure una etapa de la seua vida. Per això, i amb més il·lusió que mai, també enguany ha estat l'encarregat de pronunciar la lliçó de fi de curs en la cerimònia de comiat dels nostres batxillers, la nit del 28 de maig.  En aquesta ocasió en el seu discurs, titulat "Aprendiz de brujo", ens ha tornat ha posar de manifest el seu perfil de científic humanista; us recomanem vivament a tots la seua lectura.
Volem també recordar a la nostra comunitat escolar que el professor Jesús Pérez Espinosa va ser el primer director del nostre centre, així com ha estat un excel·lent professional en la seua tasca docent al llarg de la seua carrera. Des del Quadern de Sísif volem retre-li homenatge en aquestos dies previs a la seua merescuda jubilació: Jesús, gràcies per tot el que ens has aportat amb la teu feina!
P.S. Sabeu que la jubilació és un invent dels romans? En concret del general Marius, nascut a Arpino, al igual que l'insigne orador Ciceró i el famós Agripa.

4 comentaris:

  1. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  2. Jesús consiguió que me emocionara con ese discurso.

    PD: Mariló, tu siempre buscando referentes clásicos por todas partes hahahahaha :D

    ResponElimina
  3. Quizá faltaba aquí visualizar qué consecuencias puede tener ser aprendiz de brujo con la escena antológica de "Fantasía" de Walt Disney, con la música de Paul Dukas.
    Para ser aprendiz de brujo hay que saber usar la razón, actuar con moderación (la σωφροσύνη griega), no caer en la soberbia (la ὕβρις griega) y tener cuidado con los gorros estrellados.
    Suerte que el verdadero brujo, que no el aprendiz, puede volver todas las cosas a su orden primigenio y darnos una patada en las posaderas. ¿Su fue ex professo quizá para que cayéramos en la tentación de imitarlo?
    En todo caso, el ratón Mickey vivió una verdadera experiencia, que le ayudó a madurar y a aprender (es un aprendiz) una gran lección.

    Feliz jubilación, de júbilo = alegría, al profesor Jesús M. Pérez Espinosa. Como San Pablo, puede decir:
    ὁ καιρὸς τῆς ἀναλύσεώς μου ἐφέστηκεν.τὸν καλὸν ἀγῶνα ἠγώνισμαι, τὸν δρόμον τετέλεκα, τὴν πίστιν τετήρηκα.

    La hora de la partida es inminente. He peleado la noble pelea, he terminado la carrera, he mantenido la fe.

    ResponElimina
  4. El nostre professor Jesús Perez ens envia el següent comentari que us adjunte:
    "Leyendo esos comentarios, se me ocurre lo siguiente. Este año he intentado “meter por un tubo” (1) en clase el concepto de “holismo”. Aristóteles utiliza ese término como “la suma de las partes no es el todo”. Y yo lo explico como “si leo un libro de anatomía, otro de psicología, otro de fisiología, leo Ana Karenina, otro de mecánica,… podré saber quien es Sofía”. La respuesta es, ¡no! La física del S.XXI no se podrá entender sin llegar a una interpretación holística del Universo. Tengo la certeza que Sofía Royo contribuirá denodadamente a ello.
    1. ¡Dios mío!, ¿de donde habré sacado esa expresión? Creo que mis alumnos/as influyen en mí más de lo que me imaginaba."
    Aquestes paraules em recorden aquelles de Ciceró (que comparteisc): "A pesar de que ja sóc gran, continue aprenent dels meus deixebles". Jesús, gràcies pel teu entusiasme!

    ResponElimina