dijous, 28 de juny de 2012

"En temps de Jaume I"


Divendres 22 de juny, últim dia de classe, els alumnes de l'optativa de Teatre de 3 ESO, dirigits per la seua professora Carme Carceller,  han representat l'obra "En temps de Jaume I", producte final de tot l'aprenentatge que han adquirit al llarg del curs. Encara que no es tractat d'una activitat del projecte, val penar donar-la a conèixer i informar-vos del èxit que van tenir entre el públic assistent. enhorabona i gràcies pel vostre treball!


divendres, 22 de juny de 2012

Aprenent Cant Coral!

Les alumnes que participen a la Coral del nostre centre com una activitat d'enriquiment de la seua formació músical ens envien les seues aportacions al nostre blog:
"Yo, Denisa tulvan, llevo ya tres años en la Coral de profesores. He empezado a ir desde 1ª de ESO y ahora estoy en 3º. Quiero decir que me ha gustado y me sigue gustando participar en la Coral. En cuanto a las canciones, son bastante agrables y bonitas. Espero seguir participando en la Coral IES Matilde Salvador hasta acabar la ESO y el Bachiller". (Denisa Tulvan 3 ESO C)
"Este es ya el tercer año que pertenezco a la Coral. Me incorporé el 2º trimestre del curso 2009-2010, después de ver la actuación de la Coral en Navidad, que me gustó mucho. Me pareció interesante y quería hacer algo diferente, así que acepte participar en la Coral del centro. Todos estos años me lo he pasado muy bien junto a profesores y alumnos cantando y participando en ensayos y actuaciones. Espero seguir participando los años siguientes". (Eliza-Denisa Pasca 3 ESO C)
"Participo desde el año 2009. Subjetivamente pienso que la Coral del IES Matilde Salvador es una actividad fantástica, sobretodo por aquellos que les gusta el mundo artístico. Además para los alumnos que participamos en esta actividad es una ampliación para nuestros conocimientos musicales". (María Catasús Rojas 3 ESO C)
"Mi opinión sibre el coro es muy buena. entre a formar parte de él cuando iba a 1º, y desde entonces voy siempre que puedo. allí he hecho amistades cin mis compañeras y con algunos profesores, y puedo decir con seguridad que es una de las mejores cosas que he podido elegir. Por eso y por muchas cosas más me gusta el coro, y me alegro de formar parte de ello". (Nayara Martínez Personat 3 ESO C)
Dons ja ho sabeu, si voleu aprendre i gaudir de la música inscriviu-vos a la coral del centre!

Aprofundint en la memòria històrica!


Alguns alumnes de 4t d'ESO han pogut  completar els seus coneixements històrics a través d'un estudi familiar de memòria històrica. És a través de la família i la seua implicació com els alumnes han pogut conèéxer, no sols determinades facetes de la història espanyola del segle XX, sinó també aspectes de la vida de la seua familia que els eren desconeguts. A més a més, s'han treballat aspectes procedimentals imprescindibles per a introduir-los a la recerca i la investigació històrica , com la gestió de les dificultoses i controvertides fonts orals. La labor de documentació ha comptat amb la col·laboració dels familiars, que han pogut recordar fets, que en ocasions, eren dolorosos. A continuació mostrem dos dels millors exemples d'aquesta recerca.

(Francesc Mezquita i Elena Casanovas, professors de 4ESO)
Treball de Xavier Elies Navarro:

Treball de Diego Hidalgo:

dimarts, 19 de juny de 2012

OLIMPÍADA DE BIOLOGIA 2012


Mª Elisa Bueno, Nerea Juan i Israel Carrasco, alumnes de 2n de Batxillerat Científic del nostre institut, es van presentar el passat 24 de febrer a l’Olimpíada de Biologia 2012 celebrada a la Universitat “Jaume I” de Castelló. 
Durant el període que es va estendre des d’octubre fins a febrer aquestos estudiants, coordinats pel professor Manuel J. Vivó, van preparar el treball adient per tal d’afrontar la prova amb les màximes garanties. Una vegada realitzada (50 qüestions de tipus test, més el comentari d’un text científic amb preguntes relatives al mateix), Mª Elisa, Nerea i Israel van sortir satisfets de l’exàmen i més confiats en les seues capacitats per resoldre situacions semblants. No hi ha experiencia inútil en aquestos camps acadèmics extraescolars, fins i tot encara que no s’aconseguisquen “primeres posicions”.
Participar ja és un premi: enhorabona, xics!
Manuel J. Vivó (cap del Departament de Biologia i Geologia)

dilluns, 11 de juny de 2012

Treball monogràfic d'investigació “XODOS”


La professora Judit Gual es va arribar la crònica sobre la participació d'un alumna del nostre centre en unes jornades culturals exposant un treball realitzat en la matèria de Treball Monogràfic: 
"El passat dissabte 9 de juny, es va celebrar a la localitat de Xodos, la XIV Mostra Cultural de l’Alcalatén. Amb aquest motiu, el treball de l’alumna de 4t d’ ESO, Belén Gual Monferrer, va ser exposat a tota la gent que va visitar la localitat. Aquest treball ha estat realitzat a l’assignatura de Treball Monogràfic d’Investigació i titulat “Xodos”, monogràfic on donava a conèixer les costums i tradicions del poble dels seus orígens.
         La jornada començava a les 10 h. i finalitzava a la nit, on tallers, exposicions, balls i música, feien de la jornada, un dia per conèixer de primera mà, les costums i les arrels de la comarca de l’Alcalatén. "                   
Enhorabona Belén! 

Poden pensar les màquines?

El passat divendres 25 de maig vam celebrar el comiat dels nostres alumnes de 2n de batxillerat.
I en aquesta ocasió la anomenada última lliçó del curs va estar a càrrec del que ha estat coordinador d'aquest programa des de la seua implantació al centre fins que es va jubilar el passat mes de gener, el nostre professor de filosofia "emèrit", Santiago Fabregat.
Des d'ací volem agrair-li la seua dedicació al projecte i el seu tradicional paper com a tutor en un curs tan complicat com 2n, així com desitjar-li tot el millor en la seua nova etapa vital.
Molta sort a Santiago i a tots els nostres alumnes que també comencen un nou camí!!!
Poden pensar les màquines


divendres, 1 de juny de 2012

VISUALITZACIÓ I DIFERENCIACIÓ DE CÈL·LULES SANGUÍNIES


El passat dilluns 21 de maig de 2012 es va dur a terme la realització d`aquesta activitat actuant els alumnes de primer de Laboratori vespertí com a monitors dels alumnes de quart d`ESO.
L`objectiu d`aquesta pràctica fou vore al microscopi mitjançant l`extensió i posterior tinció d`una gota de sang, els diferents tipus cel.lulars. Quasi tots els alumnes van utilitzar la seva pròpia sang.